אריק יקואל, יועץ לפרויקטור מירון: "מאמצים שההילולא תיערך כהלכתה"

אסתי פלד No Comments on אריק יקואל, יועץ לפרויקטור מירון: "מאמצים שההילולא תיערך כהלכתה"

אריק יקואל, ניצב בדימ' ויועץ לפרויקטור מירון, צביקי טסלר בראיון ב"מהדורה המרכזית": "אנחנו עדיין בהכנות להילולא. עד סוף השבוע עוד יצקו שם בטון. אנחנו מנסים להרחיב את שטחי הכינוס כמה שאפשר" | "צביקי טסלר נפגש עם כל מי שהסכים להיפגש איתו. משב"קים, אדמו"רים ורבנים. הוא עשה יום עיון לכל מי שאמור להיות שותף להילולא"

צילום: באדיבות ויקיפדיה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ניצב בדימ' אריק יקואל, יועץ לפרויקטור מירון, צביקי טסלר בראיון לאבי מימרן אמש ב"מהדורה המרכזית": אנחנו עדיין בהכנות להילולא. עד סוף השבוע עוד יצקו שם בטון. אנחנו מנסים להרחיב את שטחי הכינוס כמה שאפשר, עד היום היה מאוד מוגבל ולא בטיחות השטח. אבל נעשים מאמצים שתהיה הילולא כהלכתה ושכל תפילותינו תעלנה לרצון".

"מהרגע הראשון שהפרויקטור נכנס לתפקידו הוא רצה לערב את כולם בתהליכים. נפגש עם כל מי שהסכים להיפגש איתו. משב"קים, אדמו"רים ורבנים. הוא עשה יום עיון לכל מי שאמור להיות שותף להילולא במירון שבו עלה הכל כבאות, משטרה וכל הגורמים. בשבועות האחרונים החלו לצוץ כל מיני בעיות. מי שאחראי על ההילולא זה הפרויקטור אבל בנוסף אליו יש אנשים שיש להם זכות וטו".

"הרשות המקומית יכולה לאסור שהדברים יתקיימו למרות שהפרויקטור החליט שכן, הרי בסוף זהו תחום שיפוטה. כך גם המשטרה היא הרגולטור והרבה דברים תחת סמכותם. הפרויקטור מתכלל, אבל לא כל דבר תחת החלטתו. אני מבין שיש כאלו שרואים כרדיפה אבל יש דברים שצריכים להסביר. לפי החוק יש מקומות שאי אפשר לעשות עליהם אירועים. כמו שטחים חקלאיים הפרויקטור יצא מגדרו ופנה ליועץ המשפטי לממשלה לאשר את זה באופן חריג. המשטרה העבירה את החפ"ק שלה לאולם אותו הם שכרו"

"העובדות נכונות אבל המסקנות קשה לי להסכים איתן. עד כמה שאני רואה את הדברים מהצד אין כאן רדיפה – המשטרה הלכה ושכרה אולם, קיבלה את האישורים ופתחה את החפ"ק שלה. מי שרוצה לעשות את האירועים שלהם רצו לשים בשטחים חקלאיים אבל המועצה אמרה שיש פרוצדורה של הכרזה של שבועיים מראש ובשביל זה ניסינו להוציא את האישור מהיועץ המשפטי לממשלה".

לגבי נושא ההסברה אמר יקואל: "אני מסכים שנעשה מאמץ אדיר של הסברה והנושא שאין טישים על ההר זה ברור אבל זו החלטה של ועדת החקירה. יש מתחם חלאק'ע, יש תזמורת, יש כל מה שנדרש. אבל אנחנו עושים את המקסימום, מאמץ עליון באוטובוסים יחלקו פלייארים וגם במקום תהיה הסברה".

 

 



0 תגובות